Tuesday, December 27, 2011

Cyclone

Custom Cyclone Fuel Saver
org kata benda ni dah lama...dan aku penah dengar pasal cyclone ni...
aku xtau apa²...org beli, aku ikut beli...pastu pakai...
hahaha...

ni aku copy paste info & beli dari mudah.my

Fungsi cyclone:
Memaksa udara berputar masuk ke dalam enjin supaya campuran bahan bakar lebih sempurna lalu menghasilkan pembakaran lebih lengkap.

Kelebihan cyclone:
- sedikit pickup membantu enjin smooth.
- jimat minyak/petrol sehingga 30%.
- enjin lebih senyap.
- penukaran gear lebih lancar bagi transmisi automatik




4 comments:

  1. Assalamualaikum..

    Sy nak tau ape pendapat saudara setelah guna bende ni? Adakah saudara dpt merase kelebihan2x seperti yg dinyatakan? Sy plan utk pasang di Alza sy juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumsalam

      pada awal menggunakan cyclone ni ade laa rasa pikap dia sikit...
      mungkin saya guna rim berat tu yg xberapa rasa sekarang ni...
      tapi ade juga member yg kata ade kelebihan guna cyclone ni...

      mungkin lain org lain penerimaan dia...

      nanti kalau saudara Faizal dah guna bolehlah share kat sini...

      tq

      Delete
  2. berapa harga cyclone ni? ade tgk kt youtube jenis yg mempunyai kipas..ade banyak jenis ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat luar sana...mmg mcm² jenis cyclone ade...
      tapi yg ni murah sikit dlm rm30
      klik sini -> Custom Cyclone Fuel Saver

      Delete