Monday, June 14, 2010

Lowered

Masa untuk lowered !!

setelah aku baca & perati maklum balas pasal spring kacuk lowered dalam forum MyAlza.com aku pun dah macam terkena racun nak lowered ni...bila di kira² kos yang agak murah jugak, sesuai dengan bujet aku yg ciput...

pasal apa...yang betul² punya spring sport untuk Alza ni blom kluar lagi... Jadi aku pun pi lerr runner kedai potong, cari PASSO punya spring belakang & kedai sparepart kat PJ cari spring depan kenari. Pastu pi SATO kat puchong beli spring buffer yang kaler merah tu

... setelah dah jumpa mende² tu semua...aku pun pegi buat dengan senyapnya tanpa ehem² tawww...koh koh koh...


Lokasi : PJS 5/4, Jalan Klang Lama














6 comments:

  1. As salam bro, nak tanya skit spring buffer tu psg kat spring passo blakang je ker? Spring kenari yg depan kena psg tak spring buffer ni?

    ReplyDelete
  2. wa'alaikumsalam radzi
    saja nak play-safe sy psg depan blkg buffer tu...

    ReplyDelete
  3. salam bro nak tanye bump ok xkalu pasang buffer tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam ejat
      setakat ni, ok jer...buffer tu cuma nak bagi spring tu jangan turun/main abis jerr...

      Delete
  4. Salam bro..depan pakai spring standart kenari ke..blakang pakai myvi..ada lowed byk ke..jejak body ddn tayar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. as salam Ahliauddin Musa
      saya guna kenari depan blkg passo

      lowered mase ni depan 2 jari setengah, belakang 3 jari
      kalau takat rim 16" taiwan lepas kalau naik full...xsangkut body

      Delete