Wednesday, March 17, 2010

My new ride

Perodua Alza 1.5L Premium EZi
Setelah berkira² utk menukar kereta...(ketika aku membuat perbentangan belanjawan) akhirnya wife aku selaku Menteri Kewangan II sebulat suara bersetuju untuk mengambil Perodua Alza sebagai ganti setelah hampir 9thn (sejak zaman bujang lagi) kami guna kereta Iswara Aeroback dari keluaran Proton.

Persetujuan ini di ambil kira dari beberapa aspek :
- Kesesuaian pemanduan untuk wife aku ke-tempat kerja dari menggunakan transmisi Manual 5 kelajuan ke transmisi Auto
- Penggunaan minyak dari Karburator ke Sistem Suntikan (iswara tu pun dah guna sistem suntikan jugak...tapi saje jer...)
- Untuk keselesaan kedua² org anak aku yang semakin membesar

Untuk spesifikasi Alza ni korang boleh klik pada link yg aku bagi kat bawah ni :
Lokasi : Pusat Jualan Perodua Cawangan Putrajaya

hari ke-2 lepas dapat kereta...






No comments:

Post a Comment